En aquesta fase no s’han produït canvis respecte al que havíem previst de forma inicial al pla de treball. Per tant, els objectius segueixen sent els mateixos.
Considero que no hi ha canvis perquè era una fase on la meva tutora i jo vam fer unes tasques molt concretes. Aquestes eren conèixer la USEE i a l’alumnat i també observar directament com realitzaven les activitats manades per la professora de l’àmbit pràctic a l’aula i l’hort.
Com a psicopedagoga l’observació directa em permet esbrinar quines són les seves conductes, formes de treballar i interactuar amb els altres, relacionar-se i/o socialitzar-se amb el grup d’iguals i la professora,...
L’observació directa també m’ha de permetre saber, si cal o no, assessorar a la professora de l’àmbit pràctic en algun aspecte on tingui alguna dificultat.
Pel que fa a la distribució horària he de dir que l’alumnat assisteix força hores a la USEE i va algunes hores (aproximadament un terç) a l’aula ordinària, la qual cosa és recomanable.
Dir que no existeix un temps mínim d’estada a la USEE , perquè això depèn de les condicions i necessitats de l’alumnat.
Per tant, una de les finalitats de la USEE és compartir en un entorn ordinari i en el marc de l’escola inclusiva, part del currículum comú a tots els alumnes.
Ja has fet algunes observacions directes? Quin tipus de registres utilitzes? qui els elabora? Les observacions tenen unes finalitats concretes, oi?
ResponderEliminarVam fer una observació directa a l’aula i a l’hort.
ResponderEliminarLes dades les vaig recollir a una llibreta i no es va utilitzar cap graella.
Si hagués utilitzat algun registre hagués fet una graella amb uns ítems i uns indicadors tipus (gens, poc, sovint, molt).
La finalitat que tenia l’observació directa feta era la d’observar la forma de treballar a dos espais diferents (l’aula i l’hort), la forma d’emprar estris de l’hort, les pròpies conductes, l’autocontrol i la relació i/o socialització amb els altres.