- Extinció d’estímuls o reforços: Si el noi/a té una conducta inadequada no rebrà cap estímul ni reforç. En aquest cas les conductes negatives haurien de perdre força.
- Cost de resposta: Treure algun estímul o reforç que es proporcionava a l’alumne/a quan tingui conductes no adequades.
- Temps- fora: Treure al noi/a de l’aula quan tingui una conducta inadequada. Ha d’estar acompanyat/da i s’ha de parlar del que ha passat per a reflexionar.
Cal assegurar que la dinàmica es faci de forma correcta i que no hi hagi improvisacions ni distraccions.
- Reflexionar: Fer raonar a l’alumne/a sobre una situació determinada que persisteix en la seva conducta.
- Reforç positiu: Reforçar a l’alumne/a quan faci les conductes desitjades per provocar que aquestes es repeteixin. S’empra quan es vol desenvolupar una nova habilitat i/o augmentar la freqüència d’una conducta. Se’l pot felicitar, posar positius, posar punts, donar algun premi,...
No hay comentarios:
Publicar un comentario