miércoles, 24 de noviembre de 2010

EXEMPLE DE L’ACORD: TÈCNIQUES D’AUTOCONTROL I MODIFICACIÓ DE CONDUCTA

- Extinció d’estímuls o reforços: Si el noi/a té una conducta inadequada no rebrà cap estímul ni reforç. En aquest cas les conductes negatives haurien de perdre força.

- Cost de resposta: Treure algun estímul o reforç que es proporcionava a l’alumne/a quan tingui conductes no adequades.

- Temps- fora: Treure al noi/a de l’aula quan tingui una conducta inadequada. Ha d’estar acompanyat/da i s’ha de parlar del que ha passat per a reflexionar.  
Cal assegurar que la dinàmica es faci de forma correcta i que no hi hagi improvisacions ni distraccions.

- Reflexionar: Fer raonar a l’alumne/a sobre una situació determinada que persisteix en la seva conducta.

- Reforç positiu: Reforçar a l’alumne/a quan faci les conductes desitjades per provocar que aquestes es repeteixin. S’empra quan es vol desenvolupar una nova habilitat i/o augmentar la freqüència d’una conducta. Se’l pot felicitar, posar positius, posar punts, donar algun premi,...

- Autocontrol: L’alumne/a s’ha de marcar un objectiu a assolir relacionat amb la pròpia conducta. Per tant, cal que observi les seves conductes i sigui conscient de si aquestes són bones o dolentes. Així, autoregula les seves accions.

No hay comentarios:

Publicar un comentario