lunes, 22 de noviembre de 2010

REUNIÓ 1


  • Demanda
La professora de l’àmbit pràctic ens diu que hi ha alguns nois amb qui resulta complicat treballar a l’aula, perquè no escolten o interrompen i sovint s’aixequen de la cadira. Són nois amb TDAH i retard mental lleuger.

  • Propostes
Li proposem que treballi les normes i li donem unes pautes sobre aquestes: han de ser curtes i concretes, estar redactades de forma positiva sense usar el mot “NO”, recordar-les quan sigui necessari, estar visibles a l’aula,...

També li diem que posi en pràctica algunes tècniques d’autocontrol i de modificació de conducta per augmentar les conductes desitjades i reduir les no desitjades (extinció,  d’estímuls o reforços, cost de resposta, temps- fora, reflexionar per adonar-se de les pròpies conductes, relaxar-se i autocontrolar-se,...)

Li proposem que reforci i recompensi les bones conductes i el treball a l’aula (donar un punt positiu, felicitar,...).

  • Acords
- Treball de les normes
- Treball de tècniques d’autocontrol i de modificació de conducta
- Incentius positius

  • Pautes per a les normes
- Les podrien elaborar els nois i noies de la USEE, perquè serien conscients de que les han fet ells i no les trobarien tant “imposades”.
-  Seran de temàtica diversa: convivència, respecte, material escolar (agenda, llibreta, ordinador portàtil, roba per a l’hort,...).
- Seran curtes i concretes.
- Redactades en sentit positiu, sense usar el mot “NO”.
- Recordar-les quan faci falta.
- Estar visibles a l’aula (paret, panell, suro,...).

  • Seguiment
La professora ens diu que hi ha alumnes que han millorat i d’altres que no tant. Remarquem que es segueixin aplicant les normes i les tècniques d’autocontrol i de modificació de conducta.

3 comentarios:

  1. No seria recomanable recollir aquestes orientacions en un document?
    Informes sintèticament del tema, però hi manquen els arguments, criteris que convencin per dur-les a la pràctica, no creus?
    Dius que li heu donat unes pautes. Estaria bé penjar-les al blog, no? qui les ha elaborat?

    ResponderEliminar
  2. Pel que fa a la recollida de les orientacions fetes (normes a complir i tècniques de control i modificació de conducta) s’haurien de reflexar en un document i fer-lo arribar als professors/es i tutors/es que interactuen amb l’alumnat de la USEE.
    Així seguiríem una línia comuna d’actuació al centre i tothom faria el mateix. Llavors, si arribés un nou professor al centre n’estaria assabentat.

    Pel que fa als arguments i els criteris per a dur a terme els acords presos venen determinats per la demanda que fa la tutora, ja que es troba a un grup d’alumnes que, degut a les seves dificultats d’origen orgànic, tenen dificultats a l’hora de complir unes normes a l’aula.
    És per això que es va arribar als acords que hi ha mencionats a l’entrada. Tal i com acabem de dir aquestes orientacions serien conegudes pel professorat que intervé amb l’alumnat de la USEE.

    Es van donar unes pautes per a fer les normes. Aquestes pautes estan citades a l’entrada (normes que siguin curtes i concretes, redactades en sentit positiu i sense el mot “NO”, recordar-les sempre quan faci falta, estar visibles a l’aula,...).
    Una cosa que se m’ha ocorregut i que no havíem dit és que les normes les podrien redactar els mateixos alumnes, així se les sentiran com a pròpies i no les veurien “imposades”. Aquestes normes seran de convivència i respecte, dels materials a dur a l’aula,...

    Les pautes descrites les hem elaborat la meva tutora i jo amb col•laboració amb la professora de l’àmbit pràctic (les persones presents a la reunió).

    ResponderEliminar
  3. He ampliat un apartat en aquesta mateixa entrada anomenat pautes per a les normes.
    Tal i com hem demanes afegeixo quines són les pautes per fer les normes i com haurien de ser aquestes pel que fa al redactat, ubicació a l’aula,...

    ResponderEliminar