domingo, 7 de noviembre de 2010

FASE 2: CONEIXENÇA DE LA USEE I EL SEU ALUMNAT.

En aquesta segona fase els objectius que em marco són:

-          Conèixer la USEE i l’alumnat de primer d’ESO que hi assisteix.
-          Observar el treball realitzat a la USEE i a l’hort.

Amb la meva tutora de pràctiques hem anat a conèixer com és l’aula de la USEE.

Ens hem trobat amb una aula molt espaiosa on l’alumnat pot treballar fàcilment i amb autonomia. A més, té unes bones condicions d’il·luminació i sonoritat. També es disposa de recursos tecnològics com és la plataforma digital (PDI i connexió wi-fi) relacionada amb el Projecte 1x1 on l’alumnat té un ordinador portàtil que substitueix als llibres de text.

Si a algú li interessa el Projecte 1x1 hi ha més informació en aquest link:

Pel que fa a l’alumnat que hi assisteix dir que la meva tutora de pràctiques ja coneix a alguns nois i noies perquè els ha valorat i els hi anat fet un seguiment durant l’etapa de primària. A la resta no els coneix perquè són de poblacions on ella no accedeix.
Per això, a partir de la propera sessió ens mirarem les valoracions i els dictàmens de tot l’alumnat, és a dir, els que va fer ella i altres companys o companyes de l’EAP.

Jo em vaig presentar i els hi vaig dir que els dijous m’estaria algunes hores a l’institut i que també estaria en algunes ocasions amb ells per ajudar-los en activitats acadèmiques o de l’hort quan fes falta.

Els nois i noies que van a la USEE també es van presentar.

Vaig anar recollint les dades que em van semblar més rellevants a una llibreta per tal de comentar-ho amb la meva tutora.
Així, a través de l’observació directa i pel que em va comentar la meva tutora hi ha alumnes amb retard mental mitjà, retard mental lleuger, trastorn per dèficit d’atenció i hiperactivitat (TDA-H), retard maduratiu global i retard general en l’aprenentatge.

Per tant, a la USEE es compleix el perfil que es demana, perquè hi assisteix alumnat amb NEE derivades de discapacitats d’origen orgànic.
D’això, n’hi ha més informació en aquesta entrada anterior:
http://noeliazaragozapracticum1.blogspot.com/2010/10/perfil-de-lalumnat-usee_27.html

No hay comentarios:

Publicar un comentario