miércoles, 17 de noviembre de 2010

FASE 3: REFLEXIÓ

En aquesta fase no s’han produït canvis en els objectius, perquè les tasques s’han desenvolupat tal i com ho havia anunciat al pla de treball inicial.

Això sí, la tasca s’ha allargat força i ha durat tres sessions, ja que també hem fet altres coses: reunions del Departament d’Orientació, anar una estona a la USEE i a l’hort,...

El treball fet en aquesta fase ha estat interessant, perquè molts cops quan es fa una valoració psicopedagògica i es comprova quins són els suports i adaptacions que fa falta a l’alumnat, no continuem fent un seguiment, a no ser que ens ho demanin des del centre.

La tasca realitzada ens ha de servir per saber quines necessitats tenen els nostres alumnes i conèixer quins suports i adaptacions han de rebre. També ens fa falta per ser conscients de les característiques que té l’alumnat de la USEE i poder detectar aspectes evolutius o de la pròpia conducta no adequats, per parlar-ne amb els pares.

Pel que fa a la satisfacció personal i les meves sensacions en la tasca feta he de dir que ha estat una tasca burocràtica (com moltes de les que fem), però ha sigut necessària per a conèixer les característiques de l’alumnat i les seves dades (personals, clíniques,...).
Són unes dades que els professors/es han de saber per entendre les reaccions, formes de relacionar-se amb els altres, respostes o conductes dels nois i noies. També ens permeten detectar si hi ha alguna situació anòmala (personal, social o familiar).

Pel que al seguiment es pot modificar la graella. Així observaríem quins canvis cal fer i els recollírem a la graella (ex: un nen deixa de prendre un medicament per prescripció mèdica).

3 comentarios:

  1. Està bé que comentis si s'han produït canvis o no respecte del pla de treball, però no és suficient.
    Cal explicar de forma sintètica el procès. Objectius. Descripció del treball realitzat, acords prioritzats, compromisos. Avaluació, el grau de satisfacció, sensacions que s'han tingut, conseqüències dels acords adoptats, compliment dels compromisos i acords anteriors. Observacions personals, com ara principals dificultats en les relacions interpersonals, contradiccions, paradoxes, harmonies o disharmonies amb la teoria, etc.

    ResponderEliminar
  2. Considero que he parlat del procés i he descrit el treball fet a l’entrada de la fase 3. N’adjunto el link:
    http://noeliazaragozapracticum1.blogspot.com/2010/11/fase-3-revisio-dexpedients-i-buidatge.html

    Amb les indicacions que m’has fet considero que a la reflexió també hauria d'haver parlat de la satisfacció personal i les sensacions en la tasca feta en aquesta fase.
    M’ha semblat que ha estat una tasca burocràtica (com moltes de les que fem). Però, ha estat una tasca necessària per a conèixer les característiques de l’alumnat i les seves dades personals i clíniques. A més, són dades que els professors/es han de conèixer per entendre les seves reaccions, respostes o conductes del dia a dia. També ens permeten detectar si hi ha alguna situació anòmala (personal, social o familiar).

    Pel que fa al seguiment es pot modificar la graella i fer un seguiment d'aquesta quan faci falta (ex: un nen deixa de prendre un medicament per prescripció mèdica) cosa que recolliríem a la graella.

    ResponderEliminar
  3. Hola Sabina!

    He afegit el que he dit als comentaris a l'entrada.

    ResponderEliminar