lunes, 1 de noviembre de 2010

FASE 1: REFLEXIÓ

Pel que fa al centre mai m’havia trobat en un lloc que tingués aquestes grans dimensions. D’aquesta forma els professors tenen dificultats per a coordinar-se entre ells o amb la psicopedagoga de l’EAP (la meva tutora) que sempre té moltes tasques a fer.
Aquestes dues primeres setmanes m’he adonat que moltes reunions o tasques que cal fer s’han de deixar per més endavant per la feina i el volum d’alumnat que hi ha al centre.

Com hi ha moltes tasques a fer suposo que en alguns moments hauré de variar el pla de treball que havia elaborat inicialment.

En aquesta primera fase, però ja he variat objectius.

Un d’ells era el de conèixer els trets d’identitat del centre (PEC).
Enlloc de visualitzar el PEC m’han deixat un altre material molt útil que tenen a tots els departaments. És un llibret enquadernat amb dades com: el nombre d’alumnat, les seves dades, el nombre de professorat, les línies del centre,...
Llavors he variat el fet de visualitzar el PEC perquè l’equip directiu té moltes tasques a fer i em sembla que aquest material també és molt interessant per conèixer el context del centre.

Un objectiu que he afegit és el de conèixer el procés de creació de la USEE, ja que no ho havia contemplat a l’hora de fer el pla de treball.

5 comentarios:

  1. Està bé: conèixer el procés de creació de la USEE i també el seu desenvolupament fins al dia d'avui. Crec que hi manquen dades relatives a l'alumnat, com està distribuït en els grups ordinaris, professionals que hi intervenen, valoració que fa el claustre de la USEE etc.
    Imprescindible la síntesi, però sense deixar d'anotar dades fonamentals, no creus?

    D'altra banda em sembla que s'han fet poques actuacions fins el dia d'avui, és a dir, que has pogut avançar poc en el projecte de pràctiques. Hi ha algun motiu especial?
    Sabina

    ResponderEliminar
  2. Hola Sabrina! Tens raó.

    Però són detalls que aniré ampliant a les altres entrades. Ara a la fase 2 ja parlaré de l'alumnat de la USEE. Més endavant parlaré de les opinions del claustre.

    Ara em trobo fent la fase 4, però per no fer massa entrades seguides ho vaig explicant de forma pausada.

    Gràcies pel comentari!

    ResponderEliminar
  3. Estic molt d’acord quan expliques les dificultats que teniu tu i la teva tutora per realitzar reunions i fer les vostres tasques de manera col·laborativa. Penso que és una de les característiques negatives que es viu en qualsevol centre escolar. És una llàstima perquè segur que no podeu fer les actuacions de la manera que havies plantejat al projecte, i això et farà replantejar les activitats contínuament. Parlant de l’anàlisi DAFO, aquesta situació és una amenaça o debilitat? És a dir, podem fer alguna cosa com a psicopedagogs per millorar aquesta situació?
    Durant moltes de les assignatures de la UOC ens estan “posant al dia” amb les noves tecnologies. Aquestes ens ajudaran a millorar aquesta situació? Mare meva quantes preguntes.
    Doncs res, a continuar treballant igual i fer tot el possible perquè les actuacions que havíem plantejat en el projecte es puguin dur a terme, malgrat a vegades les dinàmiques del centre no són com havíem pensat. Ànims.

    ResponderEliminar
  4. Jo crec que sí DAvid, que le snoves tecnologies ja ens estan ajudant miolt. Des de redactar i enviar actes als participants de les reunions que permet fer seguiment dels acords, recordar convocatòries, aspectes general, consensuar i ampliar si cal l'ordre del dia, etc. etc. Això només parlant del correu electrònic...

    ResponderEliminar