sábado, 11 de diciembre de 2010

PROVES DIAGNÒSTIQUES I DOCUMENTS

La resta de dies he vist moltes proves diagnòstiques. Algunes d’elles les coneixia i d’altres no. En tenen diverses, però en comentaré algunes.

Per a infantil tenen el CUMANIN (Qüestionari de maduresa Neuropsicològica infantil) que són uns quaderns amb làmines per a detectar dificultats del desenvolupament.

Per a primària tenen el TALEC (Test d’anàlisi de lectura i d’escriptura en català) que va dirigida a nens/es amb un aprenentatge de la lectoescriptura insuficient o anòmal. Hi ha: cartolines amb lletres, síl·labes i paraules, textos, comprensió, dictat i redacció.  
També tenen el WISC-IV que dóna informació sobre el QI i el funcionament de comprensió verbal, raonament perceptiu, memòria de treball i velocitat de processament.  

A secundària hi ha l’HSPQ (Qüestionari de Personalitat per a adolescents). Es fa servir a partir de 3r d’ESO i serveix per a conèixer els trets de personalitat (ex: reservat- obert, tranquil- excitable, sumís- dominant, seriós- animat,...). Com es poden emmascarar les respostes i ha preguntes plantejades de diverses formes.

Pel que fa als documents vaig poder veure un protocol de demanda per al CSMIJ, els criteris per a diagnosticar casos de trastorn per dèficit d’atenció (DCM IV), l’escala de Conners, la guia pràctica per als trastorns de dèficit atencional amb/ sense hiperactivitat, a dictàmens de nois i noies,...

No hay comentarios:

Publicar un comentario