miércoles, 8 de diciembre de 2010

NOTÍCIES

Presentem dos notícies relatives a les USEE, que són de fa un temps. Adjunto el link i en faig un breu resum.

El nombre d’escoles inclusives a Catalunya es dobla en només un curs. Un total de 111 centres han creat unitats de suport per a alumnes discapacitats els últims tres anys.

Aquesta notícia es de fa uns cursos i ens explica que és una USEE i la seva finalitat. Ens posa en estadístiques i ens diu que 51 escoles, 46 instituts, 12 centres concertats i 2 municipals han creat una USEE per potenciar una educació inclusiva.
També ens parla dels professionals i els suports que hi interactuen.

Pla d’acció de l’educació inclusiva en centres ordinaris.
L’objectiu del pla és que l’any 2015 el 70% de l’alumnat amb discapacitat es pugui escolaritzar en centres ordinaris.

Fa un temps el Departament d’Educació va presentar el Pla d’Acció de l’Educació Inclusiva (2008-2015) “Aprendre junts per viure junts” per escolaritzar alumnat amb discapacitat en centres ordinaris.
Ens cita els objectius del pla i també diu que es preveu que a l’any 2015 el percentatge d’alumnat amb discapacitat escolaritzat a un centre ordinari passi del 55,2% al 70%.

Fa una menció a la USEE, perquè un dels precedents va ser la seva posada en marxa.
 

2 comentarios:

  1. La educación inclusiva pasa PRIMERO,por respetar el modo de escolarización que decidamos los padres y eso hoy dia,en cataluña,és imposible.
    Los EAPS y demás no te enseñaran eso,tan solo te enseñaran la teoria,la practica,la realidad,la que vivimos los padres és que no hay inclusión escolar,por mucho que vendan las aulas USEE.Son falsas,no hay ni personal especializado ni material especializado.Las personas que las suelen llevar son profesoras de educación especial que hacen cursos de autismo (eso no garantiza nada y conozco en primera persona,profesoras que están en esas aulas y que no saben nada de autismo) y nada más,pero no son psicólogas especializadas en trastorno autista ni el plan de trabajo és estudiado concretamente niño a niño,segun sus necesidades...hay un plan general que les vale para todos los niños con autismo.
    El EAP puede decir misa,yo y miles de padres de niños con necesidades especiales sufrimos hoy dia la DISCRIMINACIÓN de nuestros hijos mientras ellos se llenan la boca de TEORIA.
    Este tema me cabrea mucho,a los padres no nos escucha nadie y eso és vergonzoso,completamente vergonzoso.
    Espero con ganas que eso cambie...debe cambiar,si queremos una verdadera inclusión escolar.
    Un abrazo y espero no haberte molestado con mi comentario,pero nuestra lucha,por culpa del EAP y de inspección de educación,que no dejan de poner trabas a mi hija,está siendo muy dura.

    ResponderEliminar
  2. Coincideixo amb tu Cristina en que queda molt per fer en l’àmbit de la inclusió, formar professionals, aportar recursos, tant humans com de tot tipus. És cert que es van creant USEE, però conec pocs casos de centres d'EE que deixin de dedicar-se exclusivament a la docència i que passin a ser un centre de recursos per a les aules ordinàries amb alumnes NESE.

    Respecte de les experiències a les USEE són diverses, com diverses ha estat les seves maneres d'interpretar com s'havien d'organitzar, Perquè una cosa és que alumnes amb NESE s'inclouen en centres ordinaris i altra cosa és que el centres els acceptin com a riquesa de diversitat i els inclogui, amb suports, a l'aula ordinària. De què ens serveix crear un petit “gueto” dins un institut? És un pas endavant però no gaire gran si es perpetua sense més.

    Pel que fa al personal especialitzat és un tema més difícil. No és el mateix un alumne amb síndrome d'Asperger que altre alumne autista ubicat en un nivell més alt de l'aspectre autista. El primer podria escolaritzar-se exitosament sense necessitar de grans especialistes en el tema, els segons segurament necessitaran d'aquest suport dels actuals centres d'EE transformats en centres de recursos. De vegades és important fer una bona transició i compartir el recursos ordinaris així com el recurs d'EE.

    ResponderEliminar