domingo, 12 de diciembre de 2010

CONCLUSIONS FINALS

En un principi quan vaig conèixer a la meva tutora, abans de fer el preprojecte, i quan vaig començar les pràctiques estava un poc nerviosa i anava amb por. Aquesta por venia per la inseguretat d’entrar en un context desconegut (l’institut, el Departament d’Orientació i la USEE) i el no entendre o no saber fer les coses que em demanarien.
Una altra inseguretat era el poder compaginar les pràctiques amb la meva feina de mestra de primària i disposar de temps per a fer les coses ben fetes.

Al llarg dels dies la por va desaparèixer perquè m’he trobat amb gent molt atenta que no m’ha posat cap impediment per a desenvolupar la meva tasca. Em refereixo a les integrants del Departament d’Orientació, l’equip directiu, alguns professors i la meva tutora de pràctiques.

La meva tutora em va ajudar a elaborar un pla de treball inicial concret, on he fet algun canvi tal i com he reflexat al blog. Ella m’ha ajudat en tot moment i m’ha aconsellat en relació al treball quotidià a l’institut i a la USEE i en les tasques assignades des de la UOC. A més, està molt implicada amb la seva feina, té molt d’interès per atendre les necessitats de l’institut i assessora i col·labora quan fa falta. Cal pensar que estem a centre de grans dimensions on cal fer moltes tasques (reunions, entrevistes amb tutors/es o amb pares i mares, valoracions,...).
També m’ha acollit i m’ha donat l’oportunitat de conèixer aquells àmbits que em podien interessar, permetent que acudís a les diverses reunions que s’han fet.

Pel que fa la vida a l’institut he notat una millora en les coordinacions pel que fa als temes relacionats amb la diversitat. El professorat cada cop és més conscient de les necessitats dels alumnes i entén millor el funcionament de la USEE, on s’ha de crear una línia de centre.

En quan al seu alumnat s’ha notat una millora en el treball individual de la majoria, en l’àmbit teòric del projecte. Se’ls hi nota més interès i ganes de participar-hi. Això, és gràcies a l’ajuda rebuda per la meva tutora i per mi en les reunions fetes a una de les fases i pel seguiment dels acords establerts per part de la professora de l’àmbit pràctic.
Evidentment, de vegades i ha algun petit conflicte perquè són alumnes amb dificultats de caràcter orgànic i a alguns d’ells els hi costa controlar els seus impulsos i emocions. Per aquesta raó, cal la implicació i la comprensió del professorat de la USEE i dels qui interactuen amb ells.

Les diverses activitats que he proposat a una de les fases també els ajudaran a desenvolupar les competències curriculars (les que falten assolir de primària) sempre i quan aquestes activitats es presentin de forma adaptada a les seves necessitats.

En quant a l’hort s’ha produït una millora en el treball en equip i en les tasques a desenvolupar. Ha estat possible perquè s’han elaborat unes normes, s’han conegut i s’han anat adaptant i, també per les reunions fetes i els acords presos. El projecte de l’hort en aquest moment és una activitat inclusiva.

El treball per projectes ha estat una part important del pràcticum. Està sent una metodologia molt útil i permet defugir d’una metodologia tradicional.

Pel que fa a les PACS fetes diria que l’elaboració del pla de treball (PAC 1) m’ha servit, suposo que com a la resta de companys i companyes, per a establir el propi pla de treball i saber d’on havia de partir per evitar improvisacions.
La realització del blog (PAC 2) m’ha permès expressar les pròpies vivències i experiències i recollir la informació que ha estat rellevant. Sobretot, m’ha servit per a reflexionar i veure l’evolució feta.
L’elaboració de la DAFO (PAC 3) ens ha permès analitzar el centre on ens trobem i interactuar i conèixer els blogs i les experiències dels companys/es d’aula.

L'actuació de la consultora ha estat molt eficient i eficaç. Sempre ens ha resolt els dubtes en un temps molt breu per poder avançar i ens ha explicat de forma adequada totes les tasques a fer.

En definitiva aquest primer pràcticum han estat una bona i molt grata experiència per a mi i he après moltes coses que desconeixia.

1 comentario:

  1. No hi ha dubte, hi ha feina feta en aquest practicum, com que res no és perfecte jo he trobat que el blog no ha estat prou aprofitat per aportar evidències de la feina feta.

    Ens dius a les conclusions: "un pla de treball inicial concret, on he fet algun canvi tal i com he reflexat al blog." Hagués anat bé un link que ens portes a les entrades a que et refereixes, o bé fer un resum entenedor. Ho vam comentar al fòrum. Ara és bastant complicat buscar per tot el blog aquesta informació.

    En quant a l’hort s’ha produït una millora en el treball en equip i en les tasques a desenvolupar. Ha estat possible perquè s’han elaborat unes normes. En els objectius del practicum inicialment et plantejaves respecte de l’hort: “ Sobretot,orientaré a la professora de l’àmbit pràctic. Com una de les finalitats del projecte serà que l’alumnat es conegui i aprengui a treballar en equip, establirem propostes i pautes educatives per tal que ho facin i compleixin unes normes de treball, convivència i respecte. A més d’orientar-la també l’ajudaré en la recerca de materials i en la seva preparació. Al blog han quedar recollides aquestes propostes i pautes?

    En dius en la valoració que "El projecte de l’hort en aquest moment és una activitat inclusiva". En què et bases per afirmar-ho? A l'hort treballen altres alumnes que no siguin USEE? o el que vols dir és una cosa diferent?

    Finalment dius “El professorat cada cop és més conscient de les necessitats dels alumnes i entén millor el funcionament de la USEE, on s’ha de crear una línia de centre." Què s'ha fet per aconseguir-ho? Quines característiques i processos implicarien crear aquesta línia de centre?

    En general m’ha faltat més detalls, vivències, explicació de processos i aportació d’evidències al blog i una mica més de reflexió.

    ResponderEliminar