També he proposat activitats del projecte de treball per a l’àmbit lingüístic- social. Algunes d’elles com ara el diari i les descripcions les faran de forma breu.
Proposem activitats per a les àrees de llengua catalana i castellana i ciències socials i geografia.
ÀREA: LLENGUA CATALANA I LLENGUA CASTELLANA | |
ACTIVITAT | EXPLICACIÓ |
-El diari de l’hort | -Fer un diari del progrés de l’hort, les tasques fetes i les sensacions que tenen els nois i les noies. |
-Descrivim productes de l’hort (verdures, hortalisses i fruits) | -Fer descripcions de forma oral o escrita de productes de l’hort, ja siguin reals o en imatges. |
-Dites | -Dites relacionades amb l’hort, els seus productes i el clima. Ex: Pel setembre qui tingui blat que el sembre. |
-Rodolins | -Potenciar el joc lingüístic. |
-Textos instructius: receptes amb productes de l’hort | -Es poden buscar o escriure receptes on es facin servir productes de l’hort |
-Buscar a internet expressions relacionades amb els aliments | -Recerca a les fonts digitals com internet. |
-Treball de contes com ara: “Vegetal como sientes. Alimentos con sentimientos” | -Llibre on hi ha fotografies (apareixen a les imatges) per a treballar l’educació emocional i sensibilitzar a l’alumnat de l’alimentació. |
-Poemes | -Dels productes de l’hort. Es poden extreure idees d’aquest blog: |
-Creació d’un blog de l’hort | -Treball de la competència digital. |

ÀREA: CIÈNCIES SOCIALS. GEOGRAFIA. | |
ACTIVITAT | EXPLICACIÓ |
-Productes típics de l’hort | -Treballar productes i el lloc on es cultiven. |
-Gastronomia de Catalunya i altres llocs | -Aliments típics i receptes |
-Recull d’expressions que coneguin els pares o els avis relacionades amb els aliments o el clima | -Potenciar el treball a partir de les fonts orals. |
No hay comentarios:
Publicar un comentario